ברוכים הבאים למוקד הפרסום הארצי - תשלובת הפרסום הגדולה והמקיפה ביותר בישראל
מגוון חבילות פרסום בעיתונות, ברדיו, בטלויזיה, באינטרנט ובסלולר במחירים של הדקה ה-90
זמינות עד חצות!!
לפרסום התקשרו עכשיו: 03-6-000-000 או 3333*
מגוון חבילות פרסום בעיתונות, ברדיו, בטלויזיה, באינטרנט ובסלולר במחירים של הדקה ה-90
לפרסום התקשרו עכשיו
077-2314833
לא חשוב מה סוג או גודל העסק שלכם ומהו תקציב הפרסום העומד לרשותכם.
אם אתם צריכים לפרסם מודעה, שירות או מוצר, אנחנו הכתובת!

במוקד הפרסום הארצי, תקבלו מענה אישי מהשעה 7 בבוקר ועד חצות.
100 אנשי מקצוע, מוקדנים, תקציבאים, מעצבים ואנשי רכש מדיה, ממתינים לשירותכם.
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

יהושע לניאדו
האיש שעשה את מהפכת פרסום המודעות בישראל

יהושע לניאדו ופרסום מטרה
מתוך הספר "שחם וחברים"
ביוגרפיה וסיפורה של התקשורת בחיפה
מראשיתה ועד לשנת 2013" - יעקב שחם


שחם וחברים

פרסום "מטרה"

דבר אחד רצה יהושע לניאדו - ג׳וב מכניס. כבן למשפחה קשת יום, התקשה לממן את לימודיו בטכניון ואת צורכי המחיה שלו. כך מצא עצמו בתפקיד רכז הפרסום של אגודת הסטודנטים בטכניון.


בשנת 1984, כשקשייו הכספיים העמיקו - נאלץ לבקש הפסקת לימודים למשך שנה, לצורך התאוששות כלכלית. כיוון שכבר רכש ניסיון מסוים בפרסום, החליט לחפש עבודה בתחום זה. המשרה הטובה ביותר שהצליח למצוא - תפקיד של נער שליח ורוכש מודעות במשרדו של משה להיס. אבל לניאדו שאב סיפוק רב מעבודתו החדשה. אחרי שנה של ביצוע שליחויות, הקים משרד פרסום משל עצמו והכתיר אותו בשם ״מטרה״.


קפיצתו של הנער השליח אל כס מנהל המשרד נראתה למכריו ולעוסקים בענף יומרנית ומגוחכת. גם המשרד עצמו לא נראה מבטיח. הוא שכן בדירת מרתף צרה ברחוב ירושלים שבשכונת הדר, והצוות הסתכם בלניאדו ובמזכירה. השהות במרתף הצפוף העיקה על המזכירות. אלו התחלפו בתדירות גבוהה, במיוחד כאשר לניאדו יצא לשירות מילואים והותירן לבדן.


גם כשלא נמצא במילואים, לא הרבה לניאדו לשהות במשרד. הוא היה צעיר בעל אופי תוסס, שביקש להתנסות בכל הנאות החיים.


בשנת 1988 נישא לניאדו. הוא ידע שעליו לשנות את אורח חייו ולגלות אחריות כלכלית כלפי משפחתו. אחרי ירח הדבש ישב בחברת אשתו לנתח את מצבם הכלכלי. השניים החליטו למכור את מכוניתו של לניאדו, לכסות בתמורה את החובות שצבר - ולהתחיל מחדש.


בהיותו משרד פרסום קטן, התקשה פרסום ״מטרה״ במכירת מודעות שטח בעיתונים. פרסום ״קשר ישיר״ מכר מודעות כאלה במחיר זול ממנו, בזכות העדיפות שהעניקו לו הסכמים שאליהם הגיע עם העיתון ״כלבו״. אל המשרד לא הצטרפו לקוחות חדשים. לניאדו נדד באוטובוסים בין מעט לקוחותיו הוותיקים, כשאפילו הגשמת החלום על רכישת מכונית מתרחקת והולכת.


יום אחד זה קרה. פגישה שקיים בשעת לילה מאוחרת במשרדי ״קול חיפה״ שינתה את חייו. היה זה בשנת 1989. איש שיחו, יעקב שחם, אמר: ״עזוב את מודעות השטח. העתיד שלך נמצא בשוק מודעות המילים והדרושים...״ שחם פרש על השולחן את לוח המילים של ״הלוח הבטוח״ ואמר: ״זה ההבדל האמיתי בין ׳קול חיפה׳ ו'כלבו'. הלוח ממלא נפח, מכניס הרבה כסף ומושך הרבה קוראים לרכוש את העיתון מדי שבוע.״


שחם ולניאדו חישבו יחד את היקף הכספים הגלומים בלוח. הם הכפילו את מחיר המודעה במספר המודעות שהתפרסמו באותו שבוע, הכפילו שוב בארבע - מספר השבועות בחודש. אחר כך הוסיפו לחשבון את מודעות הדרושים וחישבו את העמלה. לניאדו נדהם כשגילה לאילו סכומים הגיעו. והיה משהו נוסף. כרטיסי האשראי החלו להיות נפוצים בתקופה ההיא, כך שכל ההכנסה היתה במזומן!


עם זאת, יהושע לניאדו יצא מהפגישה מסוחרר וספקני. עדיין קשה היה לו להאמין, שמצא פתרון למצוקתו, שהוא עשוי להצליח להתמודד מול ״כלבו״, ״קשר ישיר״ ו״שפי״. במהלך השנה הקרובה חיבר לרעיון שגיבש עם שחם תובנות שאסף תוך לימוד הנושא. הוא עקב אחר המודעות המתפרסמות וניסה לנתח את השיטתיות שמאחורי התופעה, בשנת 1990 החליט ״מעריב״ לתגבר את מודעות המילים. בתגובה, נערכו ב״ידיעות אחרונות״ גם הם לבסס את התחום. בין היתר פנו אל לניאדו בהצעה למכור עבורם, כמשרד פרסום, מודעות מילים ומודעות דרושים.


מצויד בהצעות נוחות למפרסמים, התרוצץ לניאדו בקרב קיבוצים, מפעלים, גורמים מסחריים שונים באזור הצפון - ולאחר מכן בכל הארץ. תוך כדי כך, ניצל את כל הידע שצבר בנושא הרכש.


עבודת השטח היתה כה אינטנסיבית עד שהמשרד הוזנח. לניאדו נאלץ לשכור עובדים ש״יכסו״ את השטח במקומו, בעוד הוא שב לכיסא המנהל. במשך הזמן הועמק הקשר עם העיתונים, במיוחד לאור העובדה שחלק מהלקוחות ביקשו לפרסם מודעות מסוגים שונים במבחר עיתונים. לניאדו לא היה כבול בהסכם בלעדיות עם אף גורם.


היה זה יתרון. בתוך שנים ספורות, בעבודת שטח שיטתית ומאורגנת, בנה את משרד הפרסום בעל המחזורים הגדולים בחיפה. בשנת 2012 התפרס המשרד על כל ארבע הקומות בבניין ברחוב מוריה. הוא מעסיק שבעים עובדים, ונחשב למשרד הפרסום בעל ההכנסות הגבוהות ביותר מבין משרדי הפרסום בחיפה. היום קרוי המשרד ״מוקד המודעות הארצי״. אולי בשל סוג העיסוק המאוד ממוקד שבחר, לניאדו אינו רואה עצמו כחלק מהברנז׳ה של הפרסומאים, אינו נוטל חלק באירועים של אנשי תקשורת ונמנע מלהתחבר בעמיתיו לתחום".


מאז, המשרד גדל והרחיב את שירותיו ולימים השתנה השם ל"מוקד הפרסום הארצי - פרסום מטרה בע"מ". כיום, המשרד מייצג את כל אמצעי המדיה בישראל: טלוויזיה, רדיו, שילוט חוצות, דיגיטל ומתפקד גם כמשרד רכש מדיה מוביל המשרת מאות לקוחות מכל התחומים, משרדי פרסום, יחסי ציבור ועוד.


נשמח להעמיד לרשותכם ניסיון ענף עשיר ואיכותי - ללא פשרות!