אם אתם צריכים לפרסם מודעה, שירות או מוצר, אנחנו הכתובת!
במוקד הפרסום הארצי, תקבלו מענה אישי מהשעה 7 בבוקר ועד חצות.
100 אנשי מקצוע, מוקדנים, תקציבאים, מעצבים ואנשי רכש מדיה, ממתינים לשירותכם.
האם גם העסק שלכם יכול להעלות מסע פרסום בטלוויזיה?
אתם יושבים בכל יום ורואים את מהדורת החדשות בטלוויזיה ועוד סדרה או שתיים. בין השידורים מופיעות חברות בזו אחר זו בתשדירים שונים. אז, לפתע, עולה בראשכם השאלה: האם גם אני יכול לפרסם את העסק בטלוויזיה? בעלי עסקים רבים מוותרים מראש משום שהם חושבים שמדובר בתקציב יקר של מיליוני שקלים. אך בפועל, תופתעו לגלות שגם עסק קטן יכול להרשות לעצמו פרסום כזה! במאמר זה תגלו עד כמה הדבר פשוט.
כיצד מחושבת עלות הפרסום בטלוויזיה?
התשובה הפשוטה ביותר לשאלה כמה עולה לפרסם בטלוויזיה היא שאין מחירון אחד קבוע. ישנן תוכניות שהפרסום בהן יכול להגיע לעשרות אלפי שקלים לדקת פרסום ותוכניות אחרות שבהן באלפים בודדים תוכלו לתת חסות.
הסיבה לכך היא שכאשר חושבים כמה עולה לפרסם בטלוויזיה, לא לוקחים בחשבון את הרייטינג של התוכנית, כמה אנשים צופים בפרק סיום מסוים וכן מיהו קהל היעד של תוכנית זו. פרסום לקהל מצומצם בתוכנית נישה יהיה מאד זול, אך אטרקטיבי ביותר לחברות שפונות לקהל יעד זה. אם יש תוכנית על בעלי חיים למשל, חברות המשווקות מוצרים לבעלי חיים ישמחו לשלם סכום גבוה לדקת פרסום כזו. עבור רשת המבוגרים מקומית דקת הפרסום הזו תהיה שווה פחות.
איך נקבעים המחירים?
לאחר שהבנו שאין מחיר קבוע ושהמחירים גמישים מאד, אפשר להבין שישנן חברות שמסוגלות לקנות דקות פרסום במחיר אטרקטיבי יותר מאחרות. הדבר נובע מהיכרות עם התעשייה והבנה של הרייטינג של כל יום ושעה בטלוויזיה, היכרות עם הפריים־טיים של כל ערוץ ויכולת לרכוש כמות גדולה של דקות עבור מספר לקוחות. לא בכדי חברות הפרסום הגדולות ומוקדי הפרסום מקבלים מחירים טובים יותר למסעות פרסום בטלוויזיה.
לא מאמינים? תכתבו בגוגל "פרסום בטלוויזיה מחירים" ותגלו כי בכל אתר מופיעים טווחי מחירים שונים לגמרי עבור פרסום בכל ערוץ.
תזמון רכישת הפרסום
חשוב לדעת כי בתמחור הפרסום יש חשיבות גבוהה גם לזמן שבו אתם רוכשים את דקות הפרסום. למשל, אם אתם מעוניינים להפיק פרסומת בטלוויזיה שתופיע בערוץ 12, תגלו כי כל חברה תציע לכם מחיר אחר מעט לשידור הפרסומת. יש חברות שיכולות לקבל מחירים של הרגע האחרון לשידורים שבהם הטלוויזיה לא הצליחה למכור כמות מספיקה של פרסומות. במקרים אחרים, כאשר תוכנית טלוויזיה זוכה לפרסום מאסיבי וצפויים לה נתוני צפייה מרשימים, המחירים של הפרסומות יהיו גבוהים יותר אם חיכיתם לרגע האחרון.
אפשרויות הפרסום בערוצים השונים
חשוב להכיר את התוכניות המשודרות בכל ערוץ כדי למצוא את התוכנית הטובה ביותר לפנייה לקהל היעד שלכם. למשל פרסום בערוץ 12 יפנה לקהל שונה לגמרי מאשר פרסומת שמופיעה בערוצים הקהילתיים או בערוץ 11.
לעומת זאת, פרסום בערוץ 13 יכול לפנות לאותו קהל יעד שרואה תוכניות מסוימות בערוץ 12. כדי לדעת בדיוק איזה פרסום הכי אפקטיבי עבורכם, כדאי להתייעץ עם חברת פרסום מנוסה שיכולה לבנות לכם חבילה של דקות פרסום בערוץ בודד, או ליצור חבילה של דקות במספר ערוצים שונים במקביל. האפשרות השנייה תוכל לחשוף אתכם לקהלי יעד שונים משום שיש צופים הנאמנים לערוץ מסוים ופחות צופים בערוץ אחר.
המכנה המשותף הנפוץ ביותר
דרך נוספת למצוא קהלי יעד מתאימים לפרסום שלכם היא באמצעות איתור מכנה משותף שיש לאנשים רבים. למשל, פרסום בתחזית מזג האוויר יכול לחשוף אתכם הן לקהל מבוגר והן לקהל צעיר יותר, ממגוון רחב של בתי־אב במעמד סוציואקונומי מגוון. כמעט כולם רוצים לראות מה יהיה מזג האוויר מחר, והם ימתינו לסוף החדשות כדי לצפות בתחזית. נכון, ישנם מספר ערוצים המציגים תחזית זו ולכן כדאי לבחור בין פרסום בקשת לבין פרסום ברשת – לפי קהל היעד שצופה בכל אחד משני הערוצים.
בנוסף, אם בחרתם פרסום ברשת תוכלו להציע לחברת הפרסום לבקש הצעת מחיר גם לתוכניות השונות שמשודרות בערוץ הזה, וכך תוכלו לפרסם בערוצים מסחריים נוספים אחרים.
לסיכום, הפרסום בטלוויזיה הוא אחת מהדרכים הטובות ביותר להגיע לכל בית־אב בשעות שבהן בני הבית מתקבצים כדי לצפות בסדרה אהובה או מתעדכנים בחדשות. כדאי לבדוק את המחירים השונים שמציעים משרדי פרסום עבור פרסום בערוץ 11, 12 או 13 וכן בתוכניות השונות המשודרות בערוצים נוספים. חשוב לזכור גם כי בארץ יש שידורים בשפות נוספות חוץ מעברית והן יכולות להגיע לקהלי יעד נוספים.