מגוון חבילות פרסום בעיתונות, ברדיו, בטלויזיה, באינטרנט ובסלולר במחירים של הדקה ה-90
לפרסום התקשרו עכשיו
077-9966272
לא חשוב מה סוג או גודל העסק שלכם ומהו תקציב הפרסום העומד לרשותכם.
אם אתם צריכים לפרסם מודעה, שירות או מוצר, אנחנו הכתובת!

במוקד הפרסום הארצי, תקבלו מענה אישי מהשעה 7 בבוקר ועד חצות.
100 אנשי מקצוע, מוקדנים, תקציבאים, מעצבים ואנשי רכש מדיה, ממתינים לשירותכם.
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

פרסום ברדיו – כל מה שכדאי לדעת

בעשור האחרון הפרסום המקוון קיבל את עיקר תשומת הלב של החברות הבינוניות והגדולות, אך ישנו מדיום אחד שאסור לשכוח - הרדיו. מדובר באמצעי תקשורת ההמונים הראשון בעולם שעדיין מהווה חלק בלתי נפרד משגרת יומם של רבים. הם שומעים את החדשות בשעות העגולות, מאזינים לתוכניות בנושאי כלכלה, לייף סטייל, אקטואליה ונושאים נוספים וכמובן גם נחשפים לפרסומות במהלך התוכנית.

למי מתאים הפרסום ברדיו?

אם בוחנים את הדפוסים של פרסום ברדיו בעבר מול הפרסומות היום ניתן לזהות מגמה בולטת. במקום לשמוע תשדירים של מותגים גדולים כמו חברות ביטוח, מותגי אופנה ורשתות פיצה, שומעים היום גם פרסומות מקומיות של מותגים קטנים יותר. הדבר מעיד על התאמה של הפרסום ברדיו גם לעסקים קטנים ובינוניים, ולא רק למותגים הגדולים המעסיקים את משרדי הפרסום המובילים.

למעשה, כיום כל אדם יכול לפנות למוקד פרסום ולתכנן קמפיין פרסום בקול ישראל במספר תחנות שונות. עסקים קטנים מאד מצטרפים כמפרסמים לתחנות הרדיו המקומיות ומעניקים חסות לשידור זה או אחר, לדיווחי תנועה או לתחזית מזג האוויר. כעת, הפרסום ברדיו מתאים לכל עסק או עמותה, בלי קשר לגודלה. זאת בזכות הירידה המשמעותית בעלויות הפרסום לכל דקה בהשוואה לעשורם קודמים.

מה מחיר הפרסום בתחנות הרדיו?

שאלה נפוצה שעולה בקשר למפרסמים היא כמה עולה פרסום ברדיו? מסתבר כי אין מחירון אחד קבוע לכל תחנה לדקה של שידור פרסומות, משום שהדבר תלוי בתוכנית שבה בוחרים לפרסם, בכמות המאזינים שיש לכל תוכנית, במאפיינים הדמוגרפיים של קהלי היעד (למשל, תחנות הפונות רק לקהל מבוגר) וכן בתחומי הדעת של התוכנית.

אם מחפשים בגוגל פרסום ברדיו מחיר, אפשר לקבל כיוון כללי של מחירים, אך לא סכום קבוע. כדי לקבל את עלות הפרסום כדי להיעזר במוקד המשווק את הפרסומות בתחנות הרדיו השונות ולבנות חבילה המורכבת ממספר ערוצי רדיו שונים.

ישנם שילובים המאפשרים להגיע לקהלי יעד מגוונים כמו פרסום בגלגל"צ לצד פרסומות בתחנות השונות של קול ישראל. אפשר להתמקד רק בתחנה אחת ולהגדיל בה את כמות הדקות. ככל שרוכשים יותר דקות פרסום כך המחיר לכל דקה יהיה נמוך יותר ויאפשר ניצול נכון יותר של תקציב הפרסום ברדיו.

מי יכול לעזור לכם לעשות קופירייטינג לפרסומת?

הסלוגנים שאתם שומעים ברדיו והפכו להיות מזוהים עם המותג, הם פרי מוחו של רעיונאי (קופירייטר) שיושב עם בעל המותג ומוצא את הדרך הטובה ביותר לפרסמו. ברדיו ובטלוויזיה הפרסומות קצרות מאד, ולכן צריך להביע את המסר בקצרה ככל הניתן. ישנן פרסומות שמכילות רק שתיים או שלוש שורות כתובות.

כאשר בונים מסר כזה יש להכיר היטב את הז'רגון שבו משתמשים הלקוחות הרוכשים את המוצר. אם מדובר במוצר כלכלי יש להכיר את התחום לעומק. תחומים אחרים, הפתוחים יותר לקהל הרחב, עשויים להיות מנוסחים בלשון עממית יותר. כך לדוגמה, הגיח לאוויר העולם המותג "אחלה" בתחום החומוס, שהפרסומות שלו מנוסחות בלשון עממית.

תחום הפרסום ברדיו מתאים גם לקמפיינים פוליטיים שונים. שם, יש חשיבות גבוהה להתאמת המסר לאג'נדה של המפלגה ושמירה על התאמה לערכים של מצביעי אותה מפלגה.

באיזו מוזיקה להשתמש?

כאשר מתחילים לתכנן קמפיין פרסום ברשת ב' למשל, כדאי להשתמש במוזיקה שמתאימה לקהל היעד של התחנה הזו. מוזיקה קצבית או רועשת במיוחד עשויה לגרום למאזינים לעבור תחנה. לעומת זאת, בתחנות שבהן יש קהל צעיר יותר ניתן להשתמש בז'אנרים נרחבים של סגנונות במהלך הפרסומת.

לפני שבוחרים את המוזיקה, חשוב להחליט מה יהיה המסר ולבחור את הקריין של הפרסומת. זה יכול להיות קריין מקצועי או מנהל החברה המזמין לקוחות להצטרף לחוג הלקוחות של העסק. הפקה כזו יכולה להיות זולה יותר מאשר שימוש בקריין מקצועי.

אפקטיביות הפרסום

הרדיו הוא אחד מאמצעי הפרסום האפקטיביים ביותר הקיימים כיום. פרסומת ברדיו הכוללת מספר טלפון מכניסה באותו יום לקוחות מתעניינים רבים לעסק. בנוסף, פרסום זה מאפשר לבנות מיתוג. למשל, פרסום בגלי צה"ל ששמע חייל בעודו בשירות הצבאי הכולל מותג אופנה, יחקק בזכרונו לאורך שנים רבות. חשבו על הפרסומות של המותגים המובילים ששמעתם בצעירותכם ברדיו, וכיצד הן מלוות אתכם עד היום. כעת, גם אתם יכולים למנף את המדיה הזו לקידום העסק שלכם להצלחה מסחררת.