אם אתם צריכים לפרסם מודעה, שירות או מוצר, אנחנו הכתובת!
במוקד הפרסום הארצי, תקבלו מענה אישי מהשעה 7 בבוקר ועד חצות.
100 אנשי מקצוע, מוקדנים, תקציבאים, מעצבים ואנשי רכש מדיה, ממתינים לשירותכם.
פרסום בטלוויזיה בישראל: איך מעלים קמפיין אפקטיבי? בואו נדבר תכל'ס
אז למה בכלל טלוויזיה, כשהכל דיגיטלי?
אוקיי, בואו נשים את הקלפים על השולחן. בימים שבהם כולם מדברים על קמפיינים ממוקדים בגוגל, פייסבוק, וטיקטוק – רבים נוטים לשכוח שלטלוויזיה יש עדיין קסם וכוח עצום. כן, כן, למרות שהרגלי הצפייה השתנו ורבים עברו לנטפליקס ודומיו, הטלוויזיה המסורתית בישראל היא עדיין מגרש משחקים עוצמתי מאוד למפרסמים.
למה? כי היא מאפשרת לכם להגיע למיליוני אנשים בזמן קצר. כש"האח הגדול" או "רוקדים עם כוכבים" משודרים בפריים טיים, ואתם קופצים פנימה עם פרסומת, אתם פשוט נכנסים לסלון של כמעט כל בית בישראל. זה בונה אמינות למותג שלכם – כי אם אתם בטלוויזיה, כנראה שאתם "משהו". יש כאן גם אלמנט של השפעה רגשית עמוקה – כי בואו נודה, פרסומת טובה בטלוויזיה יכולה לרגש, להצחיק, להפתיע, ופשוט להיצרב בזיכרון הרבה יותר מבאנר קטן. ומה שהכי חכם היום, זה לשלב את הפרסום בטלוויזיה עם הקמפיינים הדיגיטליים שלכם – סינרגיה מנצחת שבה הטלוויזיה יוצרת את הבאז, והדיגיטל "סוגר את הקצוות" ומביא את הלקוחות עד אליכם. זה גם מאפשר לכם, בבחירה נכונה של תוכניות, לפנות לקהלים מאוד מגוונים – מילדים ועד פנסיונרים.
איפה מפרסמים? הערוצים בישראל והאפשרויות שלכם
נוף הטלוויזיה הישראלי מחולק בגדול לשני סוגי ערוצים: הערוצים המסחריים הגדולים, שהם המגרש העיקרי לפרסום, ותאגיד השידור הציבורי, שפועל לפי כללים מעט שונים. בואו נצלול פנימה:
- הערוצים המסחריים – המיינסטרים של הפרסום:
קשת 12:
אם אתם רוצים להגיע לכמה שיותר ישראלים, קשת 12 יכולה להיות פתרון מעולה עבורכם. הערוץ פונה לקהל מגוון מאוד, עם דגש חזק על צופים בגילאי 25-55. כאן תמצאו את מהדורת החדשות הכי נצפית, תוכניות בידור שמדברים עליהן בכל ארוחת שישי ("הכוכב הבא לאירוויזיון", "סברי מרנן", "רוקדים עם כוכבים"), דרמות מקוריות, וסאטירה כמו "ארץ נהדרת". פרסום פה מבטיח לכם חשיפה אדירה.
אז מה אפשר לעשות בקשת 12?
- תשדירי פרסומת: אלה הפרסומות הקלאסיות שאתם רואים בהפסקת הפרסומות. נעות מ-6-30 שניות לרוב. אם תרצו לקדם מסר מכירתי עם פרסומת מושקעת- זה הפתרון האולטימטיבי.
- חסויות: סרטון באורך 6" בתחילת ואחרי פרסומות. פתרון מעולה לעסקים בינוניים, עמותות ועוד, שבונה קשר חזק ואמין עם הצופים, ומחזק את המותג באסוציאציה חיובית.
- תוכן שיווקי: הנה טוויסט מעניין: במקום פרסומת רגילה, המוצר או השירות שלכם "נכנס" באופן טבעי לתוך עלילת התוכנית. זה יכול להיות דרך פינה ייעודית, או אפילו כשדמויות בסדרה משתמשות במוצר שלכם. ככל שזה נראה אמיתי יותר, כך זה עובד טוב יותר.
רשת 13:
רשת 13 גם ערוץ חזק עם רייטינג גבוה, עם דגש מעט יותר על קהל צעיר מקשת 12. הם ידועים בתוכניות הריאליטי שלהם ("הישרדות", "האח הגדול", "משחקי השף"), מהדורת חדשות מצוינת, וגם דרמות וקומדיות ישראליות.
אפשרויות הפרסום ברשת 13: הן זהות לאלה של קשת 12 – פרסומות, חסויות, תוכן שיווקי. הבחירה בין רשת 13 לקשת 12 תלויה בפילוח הספציפי של הקהל שאתם רוצים להגיע אליו ואיזה סוג של תוכניות מתחבר יותר למותג שלכם.
ערוץ 14 (עכשיו 14):
ערוץ 14 פונה באופן ברור לקהל ימני ושמרני, ומתמקד בעיקר בחדשות, אקטואליה ופרשנות פוליטית. אם זה הקהל שאתם רוצים לדבר אליו, זה ערוץ עם קהל מאוד נאמן וממוקד.
אפשרויות הפרסום: דומות לרשת וקשת. זהו ערוץ נישתי יותר, אבל עם קהל שאולי חשוב לכם להגיע אליו.
- תאגיד השידור הישראלי "כאן" – איכות, לא מסחור:
כאן 11:
כאן 11 הוא ערוץ הדגל של השידור הציבורי, והוא פונה לקהל שמחפש איכות, תרבות ותוכן מעמיק. כאן תמצאו חדשות רציניות, תעודה מרתקת, דרמות מקוריות שזוכות בפרסים ("קופה ראשית", "שעת אפס"), ותוכניות הומור ("היהודים באים"), תרבות, היסטוריה ומדע. הקהל כאן מעריך תוכן לא מסחרי.
אפשרויות הפרסום בכאן 11: מכיוון שזהו גוף ציבורי, אי אפשר לפרסם כאן פרסומות מסחריות רגילות. אבל אתם יכולים למצוא כאן:
- חסויות: תוכלו לפרסם חסויות רגילות או מזג אוויר בתוכניות נבחרות. מעבר לחשיפה האיכותית, יש מגוון חבילות משתלמות שמאפשרות להשתלב בטלוויזיה בתקציבים לא גבוהים
- קמפיינים חברתיים/ציבוריים: אם אתם מלכ"ר או עמותה- אפשר יהיה לבחון שיתוף פעולה במסגרת תשדירי השירות לציבור.
מעבר לספוט – דרכים נוספות לפרסם בטלוויזיה:
- קמפיינים חוצי פלטפורמות: בואו נהיה ריאליים – כיום כולם צופים גם בנייד. לכן, מומלץ לשלב את החבילה עם אתר חדשות מוביל ששם שיפנו את הצופים לאתר אינטרנט, לדף נחיתה, או לרשתות חברתיות. הוסיפו אתר בפרסומת, בשילוב QR - קוד קטן על הבאנר , או אפילו האשטאג – ותראו איך הצופים מגיעים ישר אליכם.
- אירועים מיוחדים וספיישלים: יש אירוע טלוויזיוני ענק? גמר של תוכנית, אירוע ספורט גדול, או יום שידורים מיוחד? קפצו על ההזדמנות! כולם דבוקים למסך, והמסר שלכם יגיע בבום לתודעה.
איך בונים קמפיין טלוויזיה? המדריך למתחילים:
הפקת קמפיין טלוויזיה היא עסק רציני, וכמו שאומרים – "תכנון נכון זה חצי הצלחה":
- מטרות ויעדים – מה בעצם אתם רוצים? לפני הכל, תבינו מה אתם רוצים להשיג. האם אתם רוצים שכולם יידעו מי אתם (מודעות למותג)? להשיק מוצר חדש? להגדיל מכירות? או אולי לשנות את התדמית שלכם? יעדים ברורים יעזרו לכם לדעת אם הצלחתם.
- מי הקהל שלכם? תחקרו מי הקהל שלכם – מה הם אוהבים לראות, באיזו שעה, ואיפה הם נמצאים? זה יעזור לכם לבחור את הערוצים והתוכניות הנכונים ביותר.
- בוחרים את הערוצים והאפשרויות: לפי המטרות והקהל, תבחרו היכן לפרסם (קשת? רשת? שילוב?) ואיזה סוג של פרסום מתאים לכם (ספוט? חסות? שילוב תוכן?).
- תקציב, תקציב, תקציב: כיום, התקציבים של הפרסום בטלוויזיה הרבה יותר נמוכים מבעבר. אבל אם אתם רוצים להיות בעיקר בפריים טיים - פרסום בטלוויזיה לא זול. בתשדירים יש לקחת בחשבון את עלויות ההפקה (תסריט, צילום, עריכה, ליהוק) ואת עלויות השידור עצמו. פריים טיים עולה יותר, פרסומת ארוכה יותר יקרה יותר. תכננו את זה בחוכמה.
- הקריאייטיב – הלב שלכם על המסך: זה השלב שבו הרעיונות קורמים עור וגידים. צוות יצירתי (קופירייטרים, במאים, עורכים) ייצור את הפרסומת. היא צריכה להיות קצרה, קולעת, זכירה, ועם מסר ברור. תחשבו על ויזואליה חזקה, מוזיקה טובה, וסיפור שיגע ללב.
- מדידה ואופטימיזציה: הקמפיין באוויר – יופי! עכשיו תמדדו. כמה אנשים ראו? זכרו את הפרסומת? האם היו יותר מכירות או פניות? למרות שקשה למדוד הכל בדיוק כמו בדיגיטל, יש דרכים (כמו רייטינג וסקרים) להבין אם הקמפיין עובד. אם משהו לא עובד, תשנו – אולי את זמני השידור, אולי את התדירות, ואפילו את הפרסומת עצמה.
היתרונות והחסרונות – השורה התחתונה:
לפני שאתם רצים לפרסם בטלוויזיה, בואו נסכם את הדברים הטובים וגם את אלה שקצת פחות:
היתרונות:
- בום של חשיפה: אין מי שמגיע לכל כך הרבה אנשים בו זמנית כמו הטלוויזיה. חד וחלק.
- בונים מותג חזק: להיות בטלוויזיה מקנה למותג שלכם יוקרה, אמינות ותחושה של "מותג רציני".
- מגיעים לכולם (כמעט): גם לקהלים שפחות נמצאים בדיגיטל, הטלוויזיה היא עדיין חלק מהחיים.
- לגעת בלב: שילוב של תמונה, צליל וסיפור מאפשר לפרסומת לרגש, להצחיק ולייצר קשר רגשי עמוק, שפשוט נשאר אצל הצופה.
החסרונות:
- קשה למדוד הכל: בניגוד לדיגיטל שנותן לכם נתונים על כל קליק, בטלוויזיה קשה יותר למדוד במדויק כמה מכירות או לידים הגיעו ישירות מהפרסומת. מתבססים בעיקר על רייטינג וסקרים.
- פחות ממוקד: בערוצים הגדולים, אתם מפרסמים לקהל מאוד רחב, מה שמקשה על פילוח לקהלי נישה ספציפיים.
- אנשים מדלגים: היום, עם מקליטי וידאו, אנשים יכולים לדלג על הפרסומות. אבל היי, הרבה עדיין צופים בלייב ולא מדלגים וגם – מזל שיש חסויות. 😊
אז מה צופן העתיד לפרסום בטלוויזיה?
עתיד הפרסום בטלוויזיה הוא שילוב מרגש בין מה שאנחנו מכירים ואוהבים, לבין טכנולוגיות חדשות שמשנות את המשחק:
- פרסום חכם וממוקד יותר: תחשבו על זה – פרסומות שיודעות להתאים את עצמן לצופה, כמעט כמו בדיגיטל. טכנולוגיות חדשות כמו "Programmatic TV" יאפשרו לנו להציג פרסומות רלוונטיות יותר, גם בשידורים חיים, על בסיס נתונים.
- טלוויזיה אינטראקטיבית: בקרוב, הפרסומת שלכם אולי תזמין את הצופים ללחוץ על השלט כדי לקבל מידע נוסף, לסרוק קוד QR, או אפילו לרכוש מוצר. הכל יהפוך להיות יותר פעיל ומעורב.
- צפייה "היברידית": הגבולות בין ערוצי טלוויזיה רגילים לשירותי סטרימינג מטשטשים. מפרסמים יצטרכו לחשוב על קמפיינים שזורמים חלק בין הפלטפורמות השונות, כי הצופים פשוט עוברים ביניהן בלי לחשוב פעמיים.
לסיום, מילה אישית:
פרסום בטלוויזיה, עם כל הדיבורים על דיגיטל, הוא עדיין כלי שיווקי עוצמתי ורלוונטי בטירוף. הוא מסוגל להניע מהלכים של ממש, לבנות מותגים מהיסוד, ולגעת בקהל כמו מעט מאוד ערוצים אחרים. כשעושים את זה נכון – בוחרים את הערוצים הנכונים, את סוג הפרסום המתאים, מייצרים קריאייטיב מבריק, ובעיקר – מודדים ומשפרים כל הזמן – ההשקעה משתלמת, והתוצאות יכולות להיות פשוט מדהימות.
אם יש לכם שאלות נוספות, או אולי תרצו לדבר על מקרה ספציפי, אל תהססו לשאול!
אנחנו זמינים עבורכם לכל שאלה 077-9966272
וגם כמובן בוואטסאפ או בנייד 050-6343333